Er dine kunder trygge? Ja, siger du? Er du sikker? Helt sikker?

Hvis du ikke er helt sikker, så skulle du måske overveje at sende dine kunder en “vi er on-top-of-things” hilsen hver 14 dag. Det ville jeg i hvert fald blive glad for, hvis jeg var din kunde.

Har du tænkt over, hvorfor Mette Frederiksen giver sig tid til at holde pressemøder, give interviews, være med i Go’ aften Danmark, holde 1. maj taler, besøge skoler og meget, meget mere? Har hun ikke et arbejde at passe? I disse tider? Jo, det har hun. Men som den dygtige kommunikator hun er, ved hun også, at hvis hun vil beholde sit arbejde også efter krisen, så er det nu, hun skal pleje sine kunder (vælgere), gøre dem trygge, give dem ro i maven og overbevise dem om, at hun er det rigtige valg. Det tror jeg, mange virksomheder med held kunne lade sig inspirere lidt af.

Download indlæg

Giv dine kunder ro i maven

Ok, en historie fra mit eget liv. Jeg er kunde hos et større pensionsmæglerselskab. De administrerer hele min pensionsopsparing, og det tror jeg egentligt, at de gør fint nok. Jeg siger ”tror”, for jeg ved det ikke med sikkerhed.
I øjeblikket oplever vi de værste og mest bekymrende udsving på aktiemarkederne. Det ved jeg, ikke fordi mine pensionsmæglere på nogen måde har orienteret mig om noget, men fordi jeg kan se det i medierne hver dag.

Informér ordentligt og drop standardmailen

Og dog, fair skal være fair. Den 9. marts fik jeg denne mail:

Kære Tom
Der er i disse uger uro på de finansielle markeder.
Vi anbefaler, uanset størrelsen på kursfaldene, at du som udgangspunkt holder fast i din investeringsstrategi, og at du har fokus på risikoen. Sover du dårligt om natten på grund af aktiekursfaldene, så bør du tale med din rådgiver, da det kan betyde at du har valgt en forkert risiko.
Du er altid velkommen til at tale med vores rådgivere – ring xx xx xx xx.

Altså; hvis jeg er urolig eller vil vide noget mere, så er jeg velkommen til at gå i gang med at lede efter svar. Tak for det.

Send en “vi er on-top-of-things” hilsen hver 14 dag

Med al respekt er det ikke godt nok. Jeg efterlyser ikke et nyhedsbrev hver mandag, med grafer og forklaringer på baggrunden for udsving, usikre markeder og andet. Men jeg kunne godt tænke mig en kort information en gang imellem, fx hver 14. dag, hvor de betrygger mig i, at de faktisk er on top of the situation og arbejder hårdt for, at vi kunder kan sove roligt.

Informér mig. Nu!

Pension og privatøkonomi er jo normalt ikke noget, som almindelige mennesker gider bruger tid på. Men ikke meget er normalt nu. DR sendte ”Råd til corona” for nogle dage siden. Det handlede om, hvad corona-uroen betyder for pensionsopsparingen. I Prime time. Knap hver tredje tv-seer så med. Vi higer efter information også på områder, vi normalt ikke gider ofre en kop kaffes tid på.

Hold kontakten nu. Sælg senere

For tiden laver vi ”Corona-nyhedsbreve” for bland andre et rejsebureau, et mindre it-firma og et større selskab i finanssektoren.
Nyhedsbrevene har ikke til hensigt at sælge noget, men alene at holde kontakten til kunderne i en urolig tid. De er personlige, beroligende og oplysende. Og kunderne svarer tilbage! De siger tak. Hvor tit oplever du, at dine kunder takker for et nyhedsbrev?

Så at dømme efter tilbagemeldingerne er der ingen tvivl – det virker efter hensigten. Jeg ved i hvert fald, at jeg selv ville blive glad for en hilsen.

Hent et eksempel

Nå, det var alt herfra for denne gang. Har du lyst til at se et eksempel på et af vores ”Corona-nyhedsbreve”, så er du velkommen til at downloade dette her fra MyCruise, en af nordens førende forhandlere af krydstogter.

Download artiklen og se eksemplet fra MyCruise


© 2019 | All rights reserved Next Step Marketing